خريد ارزان پروژه مقايسه گيربكس اتوماتيك با گيربكس دستي



خريد ارزان پروژه مقايسه گيربكس اتوماتيك با گيربكس دستي


پايان نامه جهت اخذ درجه كارشناسي

عنوان كامل: مقايسه گيربكس اتوماتيك با گيربكس دستي

دسته: مكانيك

فرمت فايل: WORD (قابل ويرايش)

تعداد صفحات پروژه: 80

______________________________________________________

چكيده:

در اين پايان نامه سعي بر اين شده است تا مزاياي خودرو هاي با گير بكس اتوماتيك نسبت به خودرو هايي با گيربكس دستي آورده شود و مورد بحث قرار گيرد 
گيربكس هاي اتوماتيك مقرون به صرفه بوده و داراي توان بهتري نسبت به گيربكس هاي دستي مي باشد ولي داراي هزينه نگهدارري بالايي ا ست  درزير به چند مزيت گيربكس اتوماتيك نسبت به گير بكس دستي اشاره مي شود 
1-افزايش طول عمر موتور به علت تعيين زمان مناسب براي تعويض دنده ها با توجه به مشخصات موتور 
2-كاهش مصرف سوخت خودرو و متعاقب آن آلايندگي كمتر محيط زيست 
3-كاهش خطرات ناشي از ناآگاهي راننده و ..

بخشي از مقدمه

گيربكس اتوماتيك جانشين گيربكس دستي در انتقال قدرت محرك عقب (R.W.D) است. و راننده را از تعويض دستي دنده ها بي نياز مي كند. اكسل محرك اتوماتيك همان وظيفه را در خودروهاي محرك جلو (F.W.D) (و يا خودروهاي موتور وسط و يا موتور عقب) بعهده دارند. اما بصورت يك جا همراه دنده هاي ديفرانسيل در داخل محفظه اكسل نصب شده اند.
توسعه گيربكس هاي اتوماتيك از سالهاي پيش آغاز شده است. بعضي از خودروهاي ساخته شده در دهه هاي آغازين اين قرن گيربكس هايي شبيه به گيربكس هاي مدرن امروزي داشتند. در سالهاي آخر دهه1930 كمپاني هاي خودروسازي كرايسلر – جنرال موتورز و سازندگان ديگر گيربكس هايي در دست تحقيق داشتند بعضي از آنها حتي بطور محدود گيربكس هايي توليد كردند كه ذيلاً به شرح تكامل گيربكس هاي اتومات و مراحل گذرانده شدة آن تا اينكه به گيربكس هاي مدرن امروزي تبديل شده مي پردازيم: 
در اوايل جعبه دنده ها سنكرونيزه بوده (در سال 1930) سپس در سال 1933 جعبه دنده هاي نيمه اتوماتيك عرضه شد كه در آن از دنده هاي سياره اي با وزنه هاي گريز از مراكز جهت كنترل آنها استفاده شده بود و اجازه مي داد كه تعويض دنده ها بطور خودكار از سرعت پائين به سرعت بالا انجام گيرد و با وجود اين در آن از يك كلاچ اصطكاكي نيز استفاده مي شد. بعدها از جعبه دنده هاي فوق سرعت استفاده شد. در سالهاي بعد از جعبه دنده هاي نيمه اتوماتيك كه در آن از دنده هاي سياره اي و كنترل كننده هايي كه بطور هيدروليكي و مكانيكي عمل مي كرد استفاده شد. و بعد از چند سال كلاچ هيدروليكي ابداع شد كه مي توانست با دور آرام موتور جعبه دنده در حال درگيري باقي بماند كه اين طرح گام موفقيت آميزي در ابداع جعبه دنده هاي نيمه اتوماتيك بود كه در طرح هاي بعدي بجاي كلاچ هيدروليكي مبدل گشتاور هيدروليكي جايگزين شد كه در آن هنوز يك كلاچ پايي استفاده شد.[2]





جهت دانلود محصول اينجا كليك نماييد


پروژه مقايسه گيربكس اتوماتيك با گيربكس دستي


تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد